mandag 21. mai 2012

Badevekt fantomet!

Jeg er sikkert som de aller fleste som går med ønsker om å ta av noen kilo, alt for opphengt i den idiotiske badevekten som står så fint å gliser meg opp i trynet hver eneste morgen.  "Stå på meg da, la meg gruse motivasjonen din og selvtilliten din, bare gjør det, du vet du vil". Og så gjør man det da, for man føler at kiloene har virkelig rast av både "love handles" og ridebukselåra. Så står man der da, ansikt til ansikt med det som skal få avgjøre hvorhvidt du får en fantastisk dag eller ikke. Du er full av styrke, motivasjon og håp! Du prøver å ikke se for deg et alt for uoppnåelig tall, slik at du heller kan bli overrasket enn skuffa. Å der står det, så fint og ekte. Du trår av og på igjen, det kan jo ikke stemme tenker du å smiler av hvor tåpelig badevekta er til tider. Så venter du, og det samme tallet dukker opp igjen, bare enda tydligere og mer selvsikkert forteller den deg at du kan bare drite i dine anstrengelser for du blir bare feitere og feitere vennen.

Og det er det vi tror også, eller jeg tror det, selv om jeg VET at det ikke er sant-så tror jeg det. Jeg vet jeg føler meg strammere, jeg vet jeg føler meg mindre oppblåst, jeg føler buksa har løsnet i livet- men ikke pokker om det betyr noe, når badevekten forteller meg noe annet MÅ det stemme det. Hjernevasket og manipulert av en idiotisk badevekt. Dagen blir ikke det samme. Du har trent mer og spist riktigere enn noen gang og badevekten forteller deg at du gjør noe riktig, vi bare er oppdratt til å tolke det som feil!

NÅ skal badevekten UT! Den skal ut over en lengere periode, og målebåndet skal tes i bruk, tror jeg vil finne mye mer glede og motivasjon ved å inngå et vennskap med målebåndet- vi skal bli bestevenner vi.

Noen som kjenner seg igjen??
-Anita-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar